Σάββατο, 19 Μαΐου 2012

Καλή αρχή στους μαθητές και τις μαθήτριες...

Να ευχηθώ και από εδώ καλή επιτυχία στους μαθητές και τις μαθήτριές μου.
Είναι μια δύσκολη διαδικασία οι πανελλαδικές, ίσως αναγκαίο και ταυτόχρονα υπερτιμημένο κακό. Το σίγουρο και αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι ότι είναι ένας αξιοκρατικός τρόπος εξέτασης και αυτό και μόνο είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο στο οποίο θα σταθώ και θα κρατήσω.
Συνεπώς, ο διαβασμένος υποψήφιος οφείλει να σεβαστεί την προσπάθεια που έχει κάνει όλη τη χρονιά και να αποδείξει έμπρακτα την αξία του.
Δεδομένου ότι κάποιος έχει κάνει μια συνετή μελέτη θα πάει στις εξετάσεις με αυτοπεποίθηση και σιγουριά να γράψει όσο το δυνατό καλύτερα. Η σιγουριά από μόνη της είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα διότι βοηθά το μυαλό να λειτουργεί σωστά.

  • Πριν τις εξετάσεις ο καλός ύπνος και η ξεκούραση είναι απαραίτητα
  • Δεν είναι καλό να επανερχόμαστε στο διάβασμα την τελευταία στιγμή. Το μόνο που μπορούμε να πετύχουμε είναι η σύγχυση και η ανασφάλεια.
  • Ξεκαθαρίζουμε μονάχα κάποια σκοτεινά σημεία στην ύλη μας και τίποτε άλλο.
  • Δεν επηρεαζόμαστε από κανέναν άλλο συμμαθητή ή καθηγητή, ο μαθητής ξέρει καλύτερα το πώς και το τι πρέπει να διαβάσει ή να πράξει.
  • Η μελέτη και το ξεκαθάρισμα είναι καθαρά προσωπική υπόθεση και οι εξετάσεις είναι σίγουρα ένας δικός μας αγώνας.
  • Σε καμία περίπτωση δε στηριζόμαστε στα sos θέματα, οι πανελλαδικές εξετάσεις δεν είναι θέμα τύχης αλλά σωστού διαβάσματος.
  • Διαβάζουμε τα θέματα πολλές φορές και ανακαλούμε όσα ξέρουμε. 
  • Δεν είναι κακή ιδέα να γράψει κάποιος στο πρόχειρο όσα θεωρεί ότι πρέπει να απαντηθούν με τη μορφή σχεδιαγράμματος. Αυτό σίγουρα βοηθά στην αποφυγή επαναλήψεων και στη σύνταξη ενός καλογραμμένου γραπτού, σημαντικό ζητούμενο των φιλολογικών μαθημάτων.
  • Ακόμη και αν δεν ξέρουμε κάτι ο πανικός δε θα βοηθήσει. 
  • Γράφουμε όσα ξέρουμε και στο τέλος τις ερωτήσεις για τις οποίες δεν είμαστε σίγουροι.
  • Πάντα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι το γραπτό θα διαβαστεί από κάποιον άλλο, άρα καλό είναι να είμαστε αποστασιοποιημένοι και να σκεφτόμαστε αν θα γίνουμε κατανοητοί.
  • Τετριμμένο αλλά αναγκαίο να προσέξουμε την εικόνα του γραπτού, είναι κι αυτό σημαντικό.
  • Η ρύθμιση του χρόνου είναι μια εξίσου σημαντική υπόθεση, καλό είναι λοιπόν από την αρχή να ρυθμίσουμε το πώς θα χειριστούμε το χρόνο μας και να μη φτάσουμε στο τελευταίο μισάωρο αγχωμένοι.
  • Στην έκθεση θα προσέξουμε το επικοινωνιακό πλαίσιο, τα δεδομένα και τα ζητούμενα. Αυτά θα πρέπει να ξεκαθαριστούν από την αρχή. Επιμένουμε στην ανάγνωση και στην υπογράμμιση των κλειδιών του θέματος. Η πολλαπλή ανάγνωση θα μας βοηθήσει να αποφύγουμε τυχόν απογοητεύσεις στο τέλος. 
  • Δε γράφουμε όσα ξέρουμε αλλά όσα ζητούνται και φυσικά δεν πριμοδοτούμε ένα ζητούμενο επειδή το έχουμε δουλέψει περισσότερο και το γνωρίζουμε καλύτερα.
  • Είναι εξετάσεις και τίποτε άλλο. Έτσι τις αντιμετωπίζουμε και δε θεωρούμε ότι κάτι τελείωσε αν δεν τα πάμε καλά σε ένα μάθημα.
  • Μόλις τελειώσει το ένα μάθημα σκεφτόμαστε το επόμενο και δεν απογοητευόμαστε. Κρατάμε την καλή ψυχολογία μέχρι και το τελευταίο μάθημα. Η υπερβολή βλάπτει.
  • Ένα αυθεντικό γραπτό στην παραγωγή θα αξιολογηθεί καλύτερα από ένα τυποποιημένο γραπτό που επαναλαμβάνει τυπικά και απομνημονευμένα κομμάτια που έχουμε μελετήσει. 
  • Γράφουμε με την ψυχή μας και πιστεύουμε στον εαυτό μας. Λίγο κλισέ αλλά μάλλον αληθινό.
Καλή επιτυχία!


Δεν υπάρχουν σχόλια: