Πέμπτη, 31 Ιανουαρίου 2013

Σβήσε τα μάτια μου-Ρ.Μ. Ρίλκε


Ένα υπέροχο ποίημα, μπορεί να λειτουργήσει ως παράλληλο στο ποίημα της Μ. Πολυδούρη "Μόνο γιατί μ' αγάπησες" και φυσικά μπορεί να εκφράσει τι σημαίνει αγάπη και έρωτας, πόσο και πώς έχουμε τη δυνατότητα να κρατήσουμε ζωντανούς τους ανθρώπους που αγαπάμε στην ψυχή μας και στο εσώτερο είναι μας.

Κυριακή, 20 Ιανουαρίου 2013

Incendies


Προτείνω την ταινία αυτή, την είδα πρόσφατα και μου άρεσε πολύ. Πολύ καλές ερμηνείες και ένα απίστευτο πισωγύρισμα στο παρελθόν της πρωταγωνίστριας, ωραία σκηνοθεσία και ένα απίστευτο παιχνίδι με την τύχη και τις συγκυρίες στη ζωή των ανθρώπων δοσμένα με μέτρο και χωρίς μελοδραματισμούς.

Εποχές και Συγγραφείες- Καραγάτσης

http://www.ert-archives.gr/V3/public/main/page-assetview.aspx?tid=0000008564&tsz=0&autostart=0
Πολύ ωραία προσέγγιση για τη ζωή και το έργο του Καραγάτση. 

Πρόταση γραπτής εξέτασης για το διάλογο



Πραγματοποιείται στο σχολείο σας μία ημερίδα για τις σχέσεις γονέων και παιδιών και αναλαμβάνετε να εκθέσετε τις απόψεις σας για την αξία του διαλόγου στην οικογένεια και για  τις προϋποθέσεις του δημιουργικού διαλόγου. Ποιες θα ήταν οι προτάσεις προς τους γονείς και ποιες προς τα παιδιά για να υπάρξει γόνιμος διάλογος και συνεργασία;
Πραγματοποιείται στο σχολείο σας μία ημερίδα για τις σχέσεις καθηγητών και μαθητών και αναλαμβάνετε να εκθέσετε τις απόψεις σας για την αξία του διαλόγου στο σχολείο και για  τις προϋποθέσεις του δημιουργικού διαλόγου. Ποιες θα ήταν οι προτάσεις προς τους εκπαιδευτικούς και ποιες προς τους μαθητές για να υπάρξει γόνιμος διάλογος και συνεργασία;
 Παραπέμπω στην εργασία των Λιβαθηνού και Μωραΐτη  http://users.sch.gr/alivathinos/Der%20Dialog%20im%20Unterricht.pdf που περιλαμβάνει μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάπτυξη για το διάλογο στο σχολείο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε στην τάξη για συζήτηση είτε να αξιοποιηθεί ένα απόσπασμα για κριτήριο αξιολόγησης.